Thursday, November 02, 2006

Ting om meg som du eigentleg ikkje treng å vite..

Lenge sidan eg har fylt ut ei slik liste, så no gjorde eg det. Viss de syns dette er uinteressant, kan de berre sjå på biletet av Solskjær, og stoppe der. Viss ikkje, så les i vei.



Har du noen kallenavn?
Eigentleg ikkje, men nokon kallar meg ”Skorpa”. Eg hørte forresten ein god vits om etternamnet mitt i går, men sparar han til seinare.

Antall lys på den siste bursdagskaka?
Det må vere 18 trur eg. Men eg er tjue år.

Kjæledyr?
Vi hadde ein hund i Bhutan. Det var ein utandørs-hund som hørte til huset vi budde i.. Jo, og så hadde vi skilpadda Frodo som eg smugla i ei sigaretteske inn frå Tunisia. Men han fekk vi heldigvis gitt vekk.

Fødselssted?
Østfold Sentralsykehus, Fredrikstad.

Favoritt feriested?
Koh Samui, vel å merkje før det vart så turistprega. Og Andaman Island.

Noen gang vært i Afrika?
To gonger faktisk.. Tunisia med folkehøgskulen og Etiopia med O´ Rannestad.

Noen gang vært med i trafikkulykker?
Krasja inn i ein annan bil i fjor vinter.. Eg køyrde ein gul Dolly-bil med ein liten pizza nr 24 (med løk, mais, kvitløk, kylling og creolsk krydder) i førarsetet. Plutseleg låg ein brun Citroen i snøfonna.. Og det var mi skuld.

Favorittall og farge?
Trur ikkje eg har noko favorittal, men dei finaste fargane er brun, blå og grøn. Og rosa.

Hva gjør du når du virkelig skal slappe av?
Strikker, leser eller drikk kaffi.

Favorittspisested?
Grimstad: Canton. Stokmarknes: Skorpens. Oslo: Curry and Ketchup.

Når var du sist på sykehuset?
I sumar då eg henta paps på jobb.

Hva slags farge er det på buksene du har på deg nå?
Dongeri.

Hva hører du på akkurat nå?
Ei litt monoton setesdalsdialekt. Han som snakkar er søt og liknar litt på ”Gus”, den eine musa i ”Askepott”.

Hva gjorde du i går kveld?
Møte på Fjellhaug. Etterpå såg eg fotballkamp med Andy, Rune og Kenneth. Diverre tapte Man U. Viss du les dette, elska veslebror, så vonar eg at du likevel er på skulen i dag.

Hvem var den siste du snakket med på telefonen?
Kleng som ringte meg i går og spurde kva vi skulle ha til middag.

Hva er din favorittdrikk?
Vatn, kaffi og solo.

Hårfarge?
Blond og smart.

Soloppgang eller solnedgang?
Midnattssol.

Søsken?
3 herlege skapningar. Berit 21, Hallvard 16 og Ingrid 12.

Favorittmat?
Asiatisk. Viss eg må velje noko ”norsk”, må det bli laks.

Siste filmen du så?
Var på kino med Kristina i haust, trur det var ”Uro”.

Hvordan bor du, og med hvem?
I ein toroms på Torshov ilag med Kleng.

Favoritt (selskaps-)spill?
Scrabble og backgammon.

Er du romantisk?
Ja. Berre vent og sjå!

Vil du si at du er lykkelig?
Jaa.

Hvordan er livet ditt om 10 år?
Det er det berre Gud som veit.

Gratulerer! Du har kanskje lært noko nytt i dag.
Ha ein god dag.

13 comments:

Mariann, said...

lenge leve canton!!! om mi noen gang e i grimstad samtidig maren, då e det date!!!

Anonymous said...

Snaka vi islam eller islam?

Anonymous said...

Ja, ok, så var du 8 da. Og det var sikkert Alsvågleir i tillegg. Hadde ikke trodd du husket det...blond og smart, ja.

Sigrid said...

Maren! Nå har startsskuddet for Vision gått!
Bønnerom og Lonely Riders på plass... så nå tar undertegnede en velfortjent tidlig kveld :)
Når kommer du? Gleder meg til å se ditt blond og smarte hode ;)
Hva med forsinka bursdagsmiddag med gjengen på Canton?

Kram fra den ene snæksine til den andre!

marenioslo said...

Mariann: Eg er med!
Narve: Vi snakka kirkehistorie også :)
Sigrid: Gler meg!
Andreas:
Saulus var på veien for å frelse Herrens folk.
Da han red så stolt og siker
ble han ned til jorden slått.
(For) Herren ville ha ham, Herren vil bruke oss alle
i Sin tjeneste, for å frelse verden trenger han oss alle..
treeeeeeenger Han oss alle sammen...
Jon Syver spiller trekkspill og vi synger av full hals. Det var tider!
Que es Bolivia? Lindo?

Anonymous said...

God tur

O'Bakken said...

Et spørsmål: Hva og hvor er Curry and Ketchup? :)

marenioslo said...

svar:
hvor: majorstua
hva: indisk

Anonymous said...

been there, done that ;)

Anonymous said...

Nydelige Maren! Min kommentar e; du har den aller beste samboer´n!!! - i heile verden!! (kanskje d finnes noen bedre i kina, men d veit vi ikke helt sikkert, - d bor veldig mange folk der så blir vanskelig å finn ut...) oooh, I miss Kleng!! :) Love u 2!

Anonymous said...

Hehe, ja, der utløste du en liten minneflom. Husker du lille Gard som heia på Bodø/Glimt?

Bolivia er herlig! Føl deg fri til å kikke innom bloggen vår, tror du vet hvem Jonas er også :)

marenioslo said...

gard ja!
hehe, møtte ham i sommer, han jobber på st.nes.
jeg var jo forelska i han på den leiren. Hehe. vittig.
han intervjuet meg til lokalavisa, men jeg turte ikke fortelle ham at jeg husket ham fra alsvågleir, hehe.
nå er han sosialist til beinet.
jaja. arti førr ungan!
konge! hils jonas, møtte ham dagen før han reiste til bolivia.

Andreas said...

"Strikker, leser eller drikk kaffi."

Amen!! :D

Takk for en fin helg!

A.