Thursday, March 26, 2009

Haha



I kveld skjedde det noe fornøyelig på vei hjem. Mange har lært at man ikke skal snakke med fremmede. Jeg er så absolutt ikke en av dem. Nye mennesker utvider persongalleriene i epistlene på livets reise.

I krysset Parkveien/Hegdehaugsveien stod en =Oslo-selger. Jeg stoppet og forklarte at jeg hadde ikke kontanter, men kjøper gjerne en annen gang.. Åstedet for det inntrufne var ved utgangen til et utested, så to middelaldrende menn utgjorde kulissene. De var noe påseilet og kom for å ta del i det som skjedde. Jeg sa at hvis de hadde kontanter på seg, kunne de jo kjøpe et til meg! Det skulle la seg gjøre. De kjøpte to, og selgeren var meget fornøyd.
Jeg skulle tråkke videre på biken min, men disse gutta var klare for litt småskravling. Det varte ikke så lenge. De var av den typen som syns det er eksotisk og interessant med nordlendinger. "Fra Vesterålen? Hvor i Vesterålen?" "Stokmarknes".
"Å! Svogeren min er derfra."
Det hele var i gang, og det ble en festlig seanse. Joda, faren til denne svogeren er jo min største fan hjemme på Nesset. Ole! Jeg berettet om hvor kjekt det er å treffe på Ole når jeg er på Stokmarknes. Plutselig befant jeg meg i en telefonsamtale med sønnen. Etter endt dialog (avbrutt av ei blondine i 40-årskrisa som fløy i fistel da hun hørte "denne flotte nordlandsdialekta, akkurat som på HIMMELBLÅ") kom Dan Børge Akerø forbi. Og så Frederic Hauge fra Bellona! Da klarte jeg ikke å dy meg. "Æ digga dæ! Æ e også opptatt av miljøvern, ser du ikkje at æ sykla! Stå på!"

Jeg kom meg trygt hjem altså!
Det er litt av et liv. Takk og lov.

4 comments:

Hallvard said...

Hehe, du Maren, du Maren. Flott at du er så kontaktsøkande.

Marit said...

Du altså!! Vitti :)

Siri said...

Maren, jeg digger deg :)

Unknown said...

Unconventional women don't ed hardy often fit into more ed hardy shoes conventional sizes. Instead, they are ed hardy clothing faced with the challenge of finding comfortable ed hardy clothes and stylish plus size women's clothing. By and large, most ed hardy store store refuse to stock sizes in ed hardy Bikini excess of a size 14 ed hardy swimsuits or 16. This means they have ed hardy Caps to find the clothes they need in specialty buy ed hardy store that can be very expensive. What then ed hardy swimwear is a plus size ed hardy sale woman to do? She has to do ed hardy glasses her research and find the cheap ed hardy places, both online and Christian audigier off, that will accommodate her wardrobe