Friday, January 12, 2007

Mamma




Du er mitt forbilde (selv om du er en kvinne).

Takk for at oppmerksomheten og omtanken den gangen jeg ble jaget av en hund og var grønn i ansiktet.
Takk for at du ringte til Tor Johannes den gangen jeg ikke ville i avisen.
Takk for at du sendte den fine pakken til meg da jeg gikk på Sandvik.
Takk for alle skoleboller på onsdagene i 94 og 95.
Takk for at du kom med kanelsnurrer på skolen den gangen. (Selv om du hadde den røde boblejakken).
Takk for brevet og bildene du sendte til meg den sommeren jeg var på Andås.
Takk for innsatsen for å integrere meg i det norske samfunnet.
Takk for at du bestilte og spanderte frisørtime til meg i julen.
Takk for jålesakene du kjøpte til meg på Tax-Free´en i høst.
Takk for spaniaturen i forfjor.
Takk for at du har oppdradd meg i den kristne forsakelse og tro.

Takk for alt du har gjort for meg som ikke kan beskrives med ord.

Hvis jeg hadde vært i Resnang nå, skulle jeg sikkert si takk fra hele landsbyen. Hadde jeg vært der Mingma og Subba bor, skulle jeg nok takket fra de og. Og fra forskjellige ungdommer i Vesteråls-distriktet.
Jeg tror ikke du vet hvor mye du har betydd for så mange mennesker.

Jeg ville ikke byttet deg bort for noe. Du er vakker! Utenpå og inni.

Mamma, dette mener jeg. Så ta det til deg.
Hils pappa og Ingrid fra meg. Kanskje dere skal kose dere med salat og ostesufflét en kveld i nærmeste framtid. Så kan dere tenke på meg som savner dere.

1 comment:

Anonymous said...

D e knapt nokke som e bedre enn mødre. Definitivt.