Wednesday, January 14, 2009

Maren på utdanningsmesse

Vi var på utdanningsmesse i dag. Tre jenter fra Bjørknes og meg (ja, det går faktisk an å få venner i eldoradoet av ambisiøse elever).
Vi ble litt skuffet, da det rent bugnet over av private skoler som BI, Oslo Make-Up-skole, Markedshøyskolen, Designskolen osv, som kun var ute etter å rekruttere nye elever. Vi savnet de statlige. Universitetet i Tromsø, for eksempel.
Ellers var det en del folkehøyskole-stands. Jeg var på utkikk etter Sandvik folkhehøyskole (les: ungdomsfengsel) for å slå av en prat, men de glimret med sitt fravær. Jeg ble heller venn med en cæsar-stjerne. Veldig trivelig.

Det skar meg i hjertet å se alle katalogene som ble delt ut! Skrekk og gru! Her snakker vi ikke vinn-vinn-situasjon, men tap-tap! For det er ikke så mange som faktisk setter seg ned med katalogene, de bruker jo internett.. Unødvendig pengebruk og enda mer unødvendig sløsing av trær..

Det er festlig å gå forbi så mange stands. Problemet er når jeg blir stoppet. Jeg klarer jo ikke å holde kjeft, jeg bare sette de fast med kritiske spørsmål. Bjørknesvenninnene mine fant det hele meget underholdende.

Livet er virkelig en reise, og det er mange spennende mennesker å treffe.

..og nå vil jeg ha sommerjobb som flyvertinne!

3 comments:

Hallvard said...

Hehe, flyvertinne trur eg du kunne gjort bra. Men er ikkje du ambisiøs?

marenioslo said...

jo! men vi snakker SOMMERjobb!
drømmer om å jobbe på et flyselskap som flyr i områdene singapore-malaysia-indonesia! men det er jo ikke mulig å få det sånn rett uten videre. men haddde vært GØY!

Liv Jorunn said...

Der har de jo ganske spreke uniformer i forhold til de kjedelig blå vi ser her hjemme :)