Monday, January 26, 2009

My Best Friend and I




4 år gammel, rosa, søt og snill. Min kjære ipod, også kalt "søta" er meg en lykke.

Den har spilt "What a wonderful world" for meg på stranda i Mornington, Australia.
"El Condor pasa" og mange andre hits av Simon and Garfunkel i Peru, med verdens beste Kristina ved min side. "Et dukkehjem" på kollektivtransporten i Medan, Indonesia. Den har latt meg le og le og le til Harald og Bård som er så morsomme. Den spiller "Heart of Gold" for meg hver dag når jeg går fra skolen. Og "California" på toget.
Den har vært med meg på joggeturer i all slags vær, 30 grader og VM i luftfuktighet i Medan, slaps, regn og snø i Oslo, vår i Nord-Norge, på tørr asfalt i Grimstads utkant. Jeg begynte tilogmed å gråte en gang på joggetur. "Søta" spilte "Don´t blame it on the Boogie" for meg mens jeg løp. Det var så herlig at jeg knakk sammen. Spesielt.
Og om morgenen, når jeg venter på 20-bussen fra Skøyen til Frogner Plass. Da er det lov å danse, når musikken tillater det. Da gjør det ikke noe at de andre på holdeplassen ser rart på meg. De smiler jo, og da er ingen skade hendt!

Inspirasjon og glede. I love you.
(og takk til Grunde som overtalte meg til å kjøpe den)

6 comments:

Anonymous said...

Kjære maren.
Disse genene hva musikk og glede angår, har du arvet fra din nydelige pappa. Å danse på holdeplassen er noe han også kunne gjort. Jeg ville kjent meg pinlig berørt.Jeg gleder meg stort over at du også kan finne på sånt, det vil være til glede for mange, til irritasjon for bare noe få.

Lena said...

Åh du er kul du Maren! :) "Musikk til frokost, musikk til kvelds musikk ved havet, musikk til fjells. Musikken er i alt jeg gjør, i skuffen til mor og i tantes klaver."

Anonymous said...

så nydelig. Æ heng æ på d ho mamma sei! Takk for at du gjer mæ nån tips og læra mæ teksta som æ ikkje har fatta. Gleda mæ masse t å se dæ, og hør på Crosby, stills og de andre:)

Silje og Camilla said...

herlige Maren:)du e søt:)

Anonymous said...

De e heerligt å lesa de du skrive - du e et skrivetalent..! Sidde her å fnise for meg sjøl av "ho søte jenta fra Nord-Norge" (les: mammas stemme)som knekke samen av boogien :o)
Eg knakk nesten og samen på gatene i Oslo en gong...men de va av en ambulanse-sirene. Rørandes.

Hilsen hu som budde på rommet ditt.
Cats forever!

Unknown said...

Unconventional women don't ed hardy often fit into more ed hardy shoes conventional sizes. Instead, they are ed hardy clothing faced with the challenge of finding comfortable ed hardy clothes and stylish plus size women's clothing. By and large, most ed hardy store store refuse to stock sizes in ed hardy Bikini excess of a size 14 ed hardy swimsuits or 16. This means they have ed hardy Caps to find the clothes they need in specialty buy ed hardy store that can be very expensive. What then ed hardy swimwear is a plus size ed hardy sale woman to do? She has to do ed hardy glasses her research and find the cheap ed hardy places, both online and Christian audigier off, that will accommodate her wardrobe