Tuesday, October 30, 2007

That Great October Sound; Part 2

Siden sist:

-Jeg har fylt 21:
Etter å ha feiret ettårsdag i Norge, toårsdag i England, treårsdag i Thailand og fireårsdag i Bhutan, var det på tide å prøve et nytt land å feire i. Indonesia kan herved anbefales!
Dagen ble feriet med brask og bram; først med familiene hjemme hos Hellands. Filips to yndlingssanger for tiden er "Panjang Umurnya"(indo-versjonen av "ja, må hun leve") og "Happy Birthday", så på morgenen var det en sprekkferdig toåring som stod utefor døra mi og sang: "Happy bøøøøsdei tu Maleeeen". Nydelig.
På kvelden spiste misjonærfruene og jeg middag på Traders, herlig! NLM-familiene i Medan er virkelig noen fantastiske mennesker.
Takk til alle dere som sendte gratulasjoner til Indonesia gjennom facebook, blogg, brev og meldinger. Dere er vel søte.

-INTERNETT!
Speedy har endelig knødd seg til Blok RR, 33: Nå er det fest og basar i stua. Jeg har fått internett, trådløst sådan. Nå kan vi skype til krampa tar oss!

-Ny hobby;
Den siste trenden i Blok RR er syltetøykoking. Må jo utnytte muligheten når jeg først er i et land der frukten nesten er gratis.. Økologiske, sukkerfrie (ikke en gang kunstige søtnigsstoffer), rettferdig handlet og lokalt produsert. Enhver changemaker ville vært fornøyd!

-Baywatch:
Tusen takk til Life Yourn (i Norge kjent som Liv Jorunn) for at du la igjen Baywatch Season One, anno 1990. Festlige saker! (Jeg var litt overrasket over at ikke Pam var å skue, hun kommer vel neste sesong?)

Dett var dett.
Over og ut Knut!

6 comments:

Liv Jorunn said...

Ja, ikke sant det er festlig å se? Men bare gå på sjappa rett ved Hypermart, der har de sikkert fler sesonger, også med Pamela:)
Ellers så sier jeg meg hjertens enig i at bursdagsfeiring i Indonesia er supert.
Og nå er jeg litt glad fordi jeg nettopp så hilsenen du hadde lagt igjen på bloggen min. Og jeg svarte...på litt ustø indonesisk sådan, men trur det skal være forståelig hva budskapet er.
Sampai jumpa!
Klem fra Life Yourn

JH said...

Du er søt du og.....berit

Anonymous said...

Kjære Maren. Vell overstått dag. Forstår at du har hatt god venner å feire sammen med. Jeg er hos bestemor, så lærer hun å kommentere også. Glad i deg og stolt ab deg, GovakkerMaren.

Sigrid said...

Håper du sparer litt syltetøy til påska :)
Jeg er klar for no eksotisk, søtt og rettferdig!

Fred og kjærleik!

Kathrine Løsnesløkken said...

Du... de grønnsaksbildene? Er det du som har tatt de? De er skikkelig kule :-).

Anonymous said...

Selamat siang... eller "Hellomisterhowareyou" om du vil;)
Det er fordi det er Eddie og Shauni som ruler i sesong 1... og Garner,og ikke minst Cort! C. J. Parker dukker ikke opp før sesong 3, og da har serien mistet mye av sin sjarm - mye fordi at David Hasselhoff har sluppet til i regissørstolen;)
Håper du har det bra i Indo! Jeg må tilbake en tur snart. Snakkes. Hils alle kjente!
-Even