Sunday, October 21, 2007

That Great October Sound:

* Tur til Berastagi med jungeltur og MYE regn. Kjekt!

* Bøker fra biblioteket på MIS.
Endelig har jeg lest "Charlie and the Choclate Factory". Roald Dahl altså. Støtter fyren når han sier at TV´en bare ødelegger barns fantasi. -Takk og lov at jeg slapp å vokse opp i et land med TV!
Nå leser jeg "Gone with The Wind". Bedre språk og forellerkunst enn jeg hadde forventet. Jeg har ikke kommet lengre enn en femtedel, men kan allerede konstantere at det er en klassiker.

* Ferie på Lake Toba.
Du og du. Hvilket liv!
Tabo cottages er virkelig stedet å være. Nydelig mat, skjønne kelnere som unngår å spørre om ting de ikke har noe med, og GOD stemning. Fantastisk.

*En ny venninne.
På Tabo ble det masse lek med min fire år gamle venninne Lazoli. Fantastisk morsomt. "Maren, Maren, I´ve got a surprise for you!" sa hun hver morgen med sin herlige australske aksent.


"Noen kaller det karisma. Vi kaller det glimt i øyet", sier TV2. Dette er Lazoli. Vi snakker både karisma, glimt i øyet og tidenes sjarmtroll.


Bestevenninnene.

* Trening til Hadsel Maraton:
Jepp. Jeg planlegger å løpe halvmaraton i sommer. Tror jeg skal greie det. Til nå har jeg greit i underkant av 16 km uten stopp. Bare 5 igjen. Takk til Stevie, Elvis, Oasis, Paul, Art, Mika og Haugesund Popensemble for oppbacking, samt securitasene i Bukit Hijau.

*Karris-retreat:
Jeg ble med Murni og 30 andre ungdommer fra menigheten hennes på retreat. Du og du. Kjekt, men slitsomt. Opp klokken 5 om morgenen.. Retreat, ja. Flere lange møter og mye sang og fiksfaks. Oioioi. Jeg var tilogmed med på drama om den borkomne sønn. Jada. Jeg var den bortkomne. Nye gloser jeg lærte dette døgnet: Berdosa, Roh Kudus, rohani, bersukah, berdoa, berbeda, harta, gunakan og hanya. Til tross for at det enda er en stund til jeg er dreven i Bahasa, klarte jeg fint å bli kjent med folk.

O je. Her er Skorpa MEGET fornøyd; frisk (?) luft i becaken.
I øyeblikket er jeg ganske sinna på apple og mac og alt det der. Itunes funker ikke. Snork.

7 comments:

Liv Jorunn said...

Herlig!

Anonymous said...

morro å lese maren!
:o)
maraton, hjelp, e blir utslitt bare ved tanken...
men e heier på deg! :o)

silje said...

Maren. du er ubetalelig. :) kjenner eg er litt anti-maraton. er det ikkje ille å løpe i varmen? eller? og hvis du løper så langt i varmen, kor langt løper du då ikkje her hjemme!!!

oddi said...

horas..!
ser og høres veldig kult ut å være et helt år i indo! ferie på toba er det lett å bli misunnelig på!

du må hilse så mye til kidsa som jeg kjenner der da.. det er vel benjamin og marielle som kanskje husker hvem jeg er...

Anonymous said...

Jeg har bare ett ord. Viljestyrke. Og jeg beundrer deg for det! Savner deg kjære.

Anonymous said...

Til maraton kommer det vell med den treninga du fekk over Haukelifjell i sommer. Ellers kledde du godt de solbrillene, der vi kunne se øynene var det like mye glimt i øynene på begge to.

Sovesveis said...

Hei Maren!

Fint å høre om deg der du svimer rundt på andre siden av jordkloden... Vi savner deg her på Haugen, og lurer på hvordan du har det sånn en gang i blant.

Kos deg masse