Monday, October 08, 2007

What are you?

Dette er et spørsmal jeg får ganske ofte her i Medan. Hello miss/mister, what are you? Jeg lurer ofte på det samme, hva er jeg? De mener nok å sporre "Who are you", men engelskferdighetene her til lands er ikke noe å skryte av.

Jeg lurer på: WHO are you?
Hvem er du som leser denne bloggen?
Kjekt om dere som egentlig ikke kjenner meg også svarer på dette. Fint å vite hvem man skriver til.

Livet er herlig.

Noen ekstra hilsener på tampen av en mandagskveld:

-Mamma, Farmor, Bestemor og Pappa: En klem til dere som er så glade i meg.

-Tante Møffi og Tante Nøve: Når jeg får litt mer stabilt nett skal jeg prøve å laste opp litt bilder fra Naomis ettårsdag. Tanteungene deres er virkelig nydelige!

-Silje N: Takk for herlig kort. Gjett hvor jeg skal på fredag? Toba!! (Men vi skal bo på Tabo.) Skal jeg våge å hilse på Mr. Nice and Clean himself?

-Maria! Ser du skal til Japan. Konge. Stangelandjentene er vel gira? Hvem er de heldige som skal reise med deg?

14 comments:

Liv Jorunn said...

Hva med "who is your name?" den var en gjenganger for min del:)

Du trur kanskje du er kvitt litt innpåslitne menn siden du ikke skal bo på Carolina....? Nei da, for det er jammen meg en som var veldig ivrig på Tabo også. Pass deg for han!

marenioslo said...

hehe, men mr nice and clean er bare skjoenn! :)
toba ja, det kan bli spennende. kanskje jeg maa skru av sjarmen?
Nei, det gaar nok ikke, den har hengt seg opp ;)

Andreas said...

Jeg leser bloggen din! :)

Anonymous said...

Je :) Mitt reisefølge er vent og vakkert, Chris og Yngve. Blir fint vettu! Ingvild kom i hallelujahumør da jeg sa det, så det er god stemning og mange "du-må-gjøre-det"-utsagn :)
Det gikk opp for meg her at det er to måneder siden jeg så deg sist. Og åtte til neste gang. Trist! Så jeg er glad du blogger jeg!
Miss u!

Anonymous said...

Jeg leser bloggen din, Skorpa. Daglig. :)

Sigrid said...

Høtt!

Kom mars du skjønne milde ;)

Jorunn Andrea said...

heeelloo miiiisss!!!! what a you???

Maren sayang. Aku rindu sama adik. Kalau punya banyak uang, aku mau bertemu sama adik, tetapi sekarang tidak ada.

hihi. litt snøvlete indonesisk her. trist.
hils mr. nice and clean!
du e fin som sola er varm i medan.
klem

katrine i bergen said...

åå maaren:) bursdagsklem right back at you!! vi har ett brev hengende på tavlen til deg.. det har hengt der en stund..

Kathrine Løsnesløkken said...

Jeg leser din blogg. Du er diggbar! Jeg var i Sverige i dag. Hadde du vært her skulle du fått smågodt, for jeg er litt kvalmen nå... Tror ikke magen har godt av smågodt til middag...

silje said...

mr nice and clean fortjener oppmerksomhet og en god klem!

apropos det. Sku hilse fra ellefsen og si at hvis du sku gi han et kyss på kinnet, så fekk du gjøre det sjøl.

ja.

:)

marenioslo said...

Miss Jorun!

Aku rindu kamu, kakak!
Aku senang sekali karena aku boleh ikut ke Indonesia dengan mu duluh, bulan dua.

Besok akan pergi ke Donau toba. Dengan senang hati, ya! Di sana enak sekali.

Semalam kami pergi ke Berastagi. Sedikit dingin, tapi bagus. Banyak hujan. Aku beli sayuran dan strawberry.

Mama Ida dan anaknya datang ke rumahku semalam. Anaknya cantik sekali! Mereka ikut TOSA, tapi mereka belum pintar bahasa ingris. Aku rasa mereka suka TOSA.

Jorunn masi pintar bahasa Indonesia. Aku belajar di Australia centre dua kali se mingu. Guruku baik sekali. Dia orang kristen, namanya Eduscha. Akan beli Oleh-oleh untuk dia dari de Tuktuk.

Aku Rindu kamu, kakak!
Sayang kamu :)
(Maafkan kalau kakak tidak mengerti, tapi aku belum pintar bahasa indonesia.)

Anonymous said...

Maren..eg lese bloggen din=)
Så veit du det;)

Jorunn Andrea said...

Adik Maren pintar sekali! Waktu kembali ke Oslo adik harus mengajar kakak, ya?

Kirim salam sama kakak Eduscha. Mungkin dia tidak ingat sama aku, tetapi aku ikut sama dia ke gerajanya waktu tingal di Medan. ...kalau dia Eduscha yang teman guruku... :)

Kirim salam sama Mama Ida juga. Anaknya cantik sekali. Pintar juga. Ada banyak anak-anak di TOSA? Adik Maren mengajar anak-anak sendiri atau sama kak Amelia atau orang Amerika?

Tuhan memberkati, sayang!

Hallvard said...

Hei, Maren, eg les bloggen din litt sporadisk. Som eit apropos: Forhåpentlegvis skal vi spele ein liten konsert på Fjellhaug snart. Der skal vi synge ein song som går slik:

"Who are you, boy? Who are you, girl?" Kul sang.

Nok tull, Caroline Syverstad var innom her om dagen, vi hadde ein djup samtale, som alltid. Ho sa forresten at ho hadde skrive brev til deg.