Monday, October 23, 2006

Dette er mitt Drottningborg!



Helt ut ved havet mot øyer og skjær
tuftet på fjellfaste grunn
her ligger Borgen omkranset av trær,
smiler mot holmer og sund.
Peker mot himlen så høgreist og kvit,
roper til alle et "velkommen hit"
Ungdom som lengter i glede og sorg:
Dette er vårt Drottningborg!



Mangen en sjøulk i stormbrott og brann
seilte i kullsvarte natt
hjem etter lyset langt oppe på land
Borgen som fyrtårn er satt!
Det er hva Borgen vil være for deg,
vise deg retning, gi kurs og gi lei.
Ungdom som lengter i glede og sorg:
Dette er vårt Drottningborg!



Farlig er livet, et stormende hav,
mange kom aldri i havn.
Båten gikk under i stormbrott og kav,
sluktes i brenningens favn.
Borgen vil vise deg veien helt frem,
anker å kaste i himmelens hjem.
Ungdom som lengter i glede og sorg:
Dette er vårt Drottningborg!

Eg takkar Gud for at eg fekk tre fantastiske år her.

6 comments:

Anonymous said...

ÅÅÅÅÅ MAREN!!! Ingenting er som vårt kjære Drottningborg! <3 Tenk at hvis vi ikke hadde gått der, da hadde ikke vi blitt kjent! Takk Gud for Drottningborg! :)

Elise&Ingvild said...

hehe... innerst inne er dere vel glade for at denne tiden er over også, det er en tid for alt. Og tiden på borgen er 3 år (for de fleste av oss)! ;)

men var veldig kos å ha dere her i helgen!
savner dere masse!

ella said...

vel, æ trur ikkje æ blir boende her lenge.
korsen går det på skolen?
heng du noe sammens med silla?

O'Bakken said...

Tenk at jeg søkte og kom inn to ganger, for så å trekke meg igjen begge gangene.. Er det rart jeg har blitt som jeg har blitt? :P

Anonymous said...

Nei, DU e driiiitfin Maren!

Anonymous said...

Det vittige er at du sjekker bloggen min to ganger om dagen ;) haha! jeg har det loggført i dag ijaffal! Skulle gjerne hatt deg her og, skulle laga deg en knallgod kopp med mangopeachte og litt sukker i, men bare litt :) Nyt dagene, snart er de glade tenårene forbi! Vi snakkes på lørdag!! Løøv from Borgen